Grafisch Design

Met een website ‘vang’ je potentiele klanten in hun online orientatiefase door ze te interesseren met jouw missie, visie, product of dienst. Daarbij is een bepaald imago van belang: zakelijk en betrouwbaar of speels, stoer en creatief. Een solide huisstijl is hier onmisbaar want het bepaalt de eerste indruk die je achterlaat en is een belangrijk onderdeel van de corporate identity. Toast denkt hierover graag mee! We adviseren en ontwikkelen nieuwe huisstijlen of zorgen voor een restyle ervan. Denk hierbij in de basis aan het ontwikkelen en consequent doorvoeren van stijlelementen als het kleurenpalet, de typografie en vormentaal, een (nieuw) logo op visitekaartjes, de digitale handtekening, briefpapier, templates, enveloppen, promotiemateriaal en andere kantoorartikelen.

Van start-up tot restyle

Naast de conceptontwikkeling en uitwerking van een geheel nieuwe huisstijl voorzien we ook bestaande huisstijlen van een fris jasje. Een nieuwe koers, fusie of uitbreiding van een bedrijf kan hiervoor de aanleiding zijn, of de huidige stijl is gedateerd en toe aan een update. In alle gevallen geldt dat we eerst om de tafel zitten en de wensen bespreken. Vervolgens volgen er conceptvoorstellen, eventuele correctierondes en indien gewenst verzorgen we ook het drukwerk ervan.

Promotiemateriaal & drukwerk

In het verlengde van de huisstijl ligt het promotiemateriaal: folders, flyers, brochures en meer. De stijl en opmaak van deze producten komt logischerwijs ook overeen met de ‘algemene’ huisstijl, in het kader van de eenduidigheid. Ook over in te zetten promotiemateriaal en drukwerk denkt Toast indien gewenst mee. Naast de wensen en doelstellingen van de opdrachtgever ligt de focus bij het design tevens op algemene communicatie-aspecten en standaarden: welke basisinformatie moet een flyer bijvoorbeeld bevatten? Zoals hierboven vermeld verzorgen we indien gewenst ook het drukwerk: we adviseren bijvoorbeeld over de papiersoort, dikte ervan en bindwijze. Alles om tot een unieke corporate identity te komen die aansluit bij de identiteit en het gewenste imago van het bedrijf of merk. De afronding van zo’n project – met een consequent doorgevoerde huisstijl, de tastbare elementen ervan én een tevreden klant – is voor ons vaak een reden tot toasten!

Alt Title
“Niet alleen het product of de dienst bepaalt de corporate identity; juist de manier waarop je visueel naar buiten treedt blijft hangen. Vaak letterlijk, met het afgeven van een visitekaartje. Een sterke stijl maakt indruk!”