De Biesbosch in mij
Online campagne voor regiopromotie
Project details
– Volledig project: van concept en website tot community management en publiciteit
– Koppeling met de NDTRC, gebouwd als WordPress plugin
De Biesbosch in mij
Het doel
Regiopromotie door middel van een responsive campagnewebsite, aandacht voor actuele events en een fotoactie in de maand mei. Bij de campagne stond de Biesboschregio centraal. De maand mei is uitgeroepen tot Biesboschmaand omdat de natuur dan letterlijk weer tot bloei komt, net als alle activiteiten in het Nationaal Park en de omliggende regio.
De uitvoering
Voor Brabant aan de Biesbosch trad Toast op als partner bij de uitvoering van de volledige online campagne. Van de conceptontwikkeling en het webdesign, -development en -teksten tot het activeren en onderhouden van diverse sociale media kanalen (community management) en de promotie van de campagne d.m.v. promotiemateriaal, persberichten en perscontacten.
Op technisch vlak is er voor de koppeling met de NDTRC (Nationale Databank voor Toerisme, Recreatie en Cultuur) een eigen en volledig custom WordPress plugin gebouwd welke we voor toekomstige projecten kunnen doorontwikkelen.
Het resultaat
De website bestaat uit twee delen: “De Biesbosch in mei” belicht actuele activiteiten, “De Biesbosch in Mij” roept bezoekers op deel te nemen aan de fotoactie. Gedurende de Biesboschmaand deelden vele Biesboschbezoekers foto’s, mede naar aanleiding van aandacht en oproepen via Facebook, Twitter en Pinterest en publiciteit in onder andere de regionale Wegener dag- en weekbladen. Het resultaat? Een mooi overzicht van Biesboschbelevenissen: van prachtige stillevens tot grappige selfies en Biesboschbeesten. De mooiste foto’s zijn beloond met de publieks- en vakjuryprijs.